FAQ | produkt

Kan jag få VÄGG eller GOLV i högre höjd?

Det är möjligt att köpa till (inte hyra) förlängningsrör och ryggplåt så ni får +32 cm eller +51 cm.
Kontakta kundsupport på popupakuten@pellybutik.se eller ring 0346-55500 för mer information

Kan vi få VÄGG/GOLV i vitt?

Inte att hyra men ni kan köpa minst 5 paket i vitt.
Kontakta kundsupport på popupakuten@pellybutik.se eller ring 0346-55500 för mer information

Jag vill hellre köpa. Går det?

Ja, det går bra men då är inredningen begagnad och begränsad till de hyrpaket vi erbjuder. För helt ny inredning kontakta Pelly, www.pellubutik.se

Finns VÄGG/GOLV i 600 mm moduler?

Nej det finns inte i hyrprogrammet.

Finns det hörnsektioner?

Nej, men du kan bygga en hörnsektion av två VÄGG.

Jag skulle vilja ha ryggarna i träpanel. Går det?

Det finns möjlighet att köpa ryggar i melamin om man önskar men i våra hyrpaket finns det endast plåtryggar. Kontakta kundsupport på popupakuten@pellybutik.se eller ring 0346-55500 för mer information

Vad händer om något går sönder?

Normalt slitage ingår i hyran, om produkten fördärvas så att den blir obrukbar får kunden ersätta den till nypris.

Finns det en monteringsanvisning?

Det sitter monteringsanvisningar i locket på lådan eller så kan du klicka på länkarna alt. fota QR-koderna nedan.

Montering VÄGG: Se instruktionsfilm

Montering GOLV: Se instruktionsfilm

Jag får inte ner allt i lådan? Vad göra?

Det sitter nerpackningsinstruktioner i locket på lådan. Följ dom så ska allt få plats.

Jag vill ha 5 hyllor till för VÄGG. Går det?

Nej, det går bara att hyra hela paket.

Kan jag få disken i vitt?

Ja, men fronterna får du köpa.

Kan man addera mer ”bestyckning med hyllor, spjut” osv?

Nej, det går bara att hyra hela paket.

Kan man ändra hylldjup och spjutlängd mot det ni har i de färdiga paketen?

Nej, inte att hyra men om ni vill kan man köpa till varianter.
Kontakta kundsupport på popupakuten@pellybutik.se eller ring 0346-55500 för mer information

FAQ | hyresvillkor mm

Finns det någon kortaste tid att hyra?

Ja, den kortaste uthyrningsperioden är tre månader. Den kan sedan förlängas med en månad i taget? Om du önskar hyra kortare period kontakta oss för offert.

Vad har ni för betalningsvillkor?

Hyran erläggs i förskott månad för månad. Den första betalningen ska vara oss tillhanda innan leverans.

Vad gäller i övrigt för villkor?

Våra hyresvillkor framgår av hyresavtalet som du signerar innan leverans. Finns att läsa i sin helhet här.

Om vi vill förlänga hyran, sjunker det totala månadsbeloppet?

Nej beloppet är det samma men det går bra att förlänga hyresperioden med en månad i taget mot förskottsbetalning.

Om vi ångrar oss och vill avbryta en startad hyresperiod?

Man avtalar en initial period om minst tre månader. Om man önskar bryta innan de två första månaderna har passerat så tas inte tredje månadshyran ut.

Kan jag få rabatt?

Inte vid första hyrestillfället men för återkommande kunder utgår 5% i lojalitetsrabatt från 3:e hyrestillfället.

FAQ | installation, logistik och övrigt

Om jag vill ha hjälp av någon som kommer och visar hur man bygger ihop det och sen gör vi det själva?

Du kan köpa till Montering till första hyrestillfället och själv delta för att lära dig. Annars monteras inredning enkelt av en eller två personer utan verktyg. Det finns instruktioner i  locket på varje låda.

Kan man lägga till efter att ha byggt butiken, om man kommer på att man behöver mer av något?

Man kan alltid komplettera med extra paket men inte enstaka produkter. På tilläggsorder tillkommer då frakt.

Kan man köpa loss delar av det man har hyrt?

Det är möjligt, kontakta då kundsupport på popupakuten@pellybutik.se eller ring 0346-55500 för mer information

Hur lång tid tar det att bygga det?

Ett paket av VÄGG eller GOLV tar ca 20-30 minuter att montera.

Vad händer om vi känner att delar av inredningen inte funkar för oss?

Man avtalar en initial period om minst tre månader. Om man önskar bryta innan de två första månaderna har passerat så tas inte tredje månadshyran ut.

Vår inredning kom fram fraktskadad. Hur gör vi nu?

Anmäl skadan till chauffören och notera på fraktsedeln samt dokumentera med foto för att kunna anmäla transportskadan.
Kontakta sedan supporten på 0346-55500 så hjälper de dig att göra en skadeanmälan.

Vår inredning har inte kommit fram. Hur gör vi nu?

Kontakta supporten på 0346-55500 så hjälper de dig att eftersöka godset.

Hur går man till väga för att skicka tillbaka sin inredning?

Kontakta supporten på 0346-55500 så bistår de dig med retursedlar samt bokning av upphämtning enligt ö.k.